telefoon 0314-323114
HomeNieuws

Nieuws

Eight And BOB

Het ontstaan van Eight and Bob begint in 1937 wanneer Albert Fouquet op vakantie is aan de Franse Riviera. Hier ontmoet hij een jonge student die door Frankrijk aan het toeren is, John F.Kennedy. Enkele minuten na hun introductie was JFK zo onder de indruk van de geur die Albert droeg dat hij met zijn charme Albert overhaalde om een sample voor hem te maken.

De volgende ochtend vond John een sample in zijn hotel met het bericht:”In this bottle, you will find the dash of French glamour that your American personality lacks.”

Na zijn vakantie ontving Albert een brief uit Amerika van John waarin Albert bedankt voor het vriendelijke gebaar en verteld hij van het succes dat hij heeft met het parfum. Hij vraagt Albert om nog 8 samples te sturen, en als zijn productie dat toelaat nog een extra sample voor Bob. Hoewel Albert het verzoek niet helemaal begrijpt maakt hij een doos met voldoende samples. De glazen flesjes haalt hij bij een apotheek uit Parijs en hij ontwerpt een verpakking met hetzelfde patroon als het overhemd dat JFK aan had tijdens hun eerste ontmoeting. De flesjes en de dozen worden gelabeld met het verzoek van JFK: “EIGHT & BOB”.

Eight And BOB
Lees meer...

Modetrends dit najaar

Comfort is de rode draad in onze najaarscollectie. De nieuwe tricot-overhemden bijvoorbeeld combineren het comfort van een polo met de looks van een overhemd. We hebben ze in soorten en maten. Comfortabel zijn ook de nieuwe colberts: een soepele, zachte combinatie van vest en jasje. En in bijna alle broeken is lekker veel stretch verwerkt. Nieuw zijn broeken van katoen met elastan, die optisch wollen broeken lijken.

Onze doorgestikte donzen jassen dragen heerlijk, zijn lichtgewicht en bieden tegelijk de warmte die je van een winterjack mag verwachten.

Lees meer...

THE STORE 100 jaar

EEN EEUW PERSOONLIJKE AANDACHT EN GEMOEDELIJKHEID

Een winkel die honderd jaar bestaat: dat is bijzonder. Zeker in deze tijd, en zeker in de kledingbranche. Schlösser Mode ontwikkelde zich van een klassieke herenmodezaak waar vooral pakken werden verkocht, tot een winkel waar alles draait om beleving en inspiratie en waar mannen van 25 jaar tot 50-plus goed kunnen slagen.

Wat níet is veranderd, zijn de service en de gemoedelijke sfeer. Alles in het moderne leven gaat snel en is onpersoonlijk. Wij zorgen voor wat onthaasting en persoonlijke aandacht. Klanten voelen zich op hun gemak en waarderen het dat we de tijd nemen voor advies, een praatje, een kop kof e. Ook onze themadagen, zoals de Italiaanse week en het modeweekend, zorgen altijd voor veel aanloop.

Lees meer...